O autorze
Byłam (jestem, bo to nie tylko zawód) dziennikarką, głównie gadającą w Programie III Polskiego Radia na tematy społeczne, polityczne i gospodarcze. Prowadziłam też przez osiem lat autorski magazyn motoryzacyjny „Wrzuć Trójkę”, a kontakt z działami public relations koncernów samochodowych zaowocował zainteresowaniem tą właśnie dziedziną. Pod koniec lat 90-tych współtworzyłam podyplomowe studia public relations oraz zaczęłam prowadzić szkolenia z zakresu komunikacji medialnej, biznesowej, PR, głównie dla kadry menedżerskiej. Prawie trzy lata zarządzałam średniej wielkości agencją „piarową”. Napisałam książkę „Pogadaj z głową”, w której ludzie o ciekawych biografiach mówią o zmianach w swoim życiu, jak sobie dawali radę z wyborami, decyzjami, czego się obawiali, na co stawiali. Spotkanie z nimi było jak zastrzyk energii…szkoda, że dwojga z nich już nie ma… Teraz, oprócz doradzania i szkoleń, piszę e-booki o tematyce zawodowej: „Ile kosztuje reputacja?” oraz (w przygotowaniu) „Dlaczego te media są takie okropne?” zapraszam na moją stronę http://www.nurkiewicz.pl/

Dlaczego te media są takie okropne?

Media Relations Magda Nurkiewicz Jarońska
Media Relations Magda Nurkiewicz Jarońska
Kim jest Mariusz Max Kolonko – szołmenem czy dziennikarzem? Czy bloger jest dziennikarzem? Czy tradycyjne media, więcej, media w ogóle są jeszcze istotnym kanałem komunikacji między organizacją a odbiorcą informacji? A może media społecznościowe i własne firmowe środki przekazu już całkowicie zaspakajają potrzeby kontaktu organizacji z jej otoczeniem?

Poszukałam odpowiedzi na takie pytania i zebrało się ich tyle, że powstała e-książka o współczesnym media relations w Polsce. Nasze media, i te tradycyjne, i te w sieci mają swoją specyfikę, którą trudno zrozumieć specjalistom z innych krajów. Można, na przykład, spotkać się z odmową przyjęcia zaproszenia przez dziennikarza na konferencję prasową z powodu przekonań prezesa firmy, która tę konferencję organizuje, choć jej biznesowa działalność jest czysta jak łza. Szybko rosnąca blogosfera zaczyna podważać głosem niektórych swoich przedstawicieli sensowność istnienia mediów tradycyjnych, mimo że słychać coraz częściej o – delikatnie mówiąc – nierzetelności autorów. I ta wszechobecna polityka, głównie przez małe „p”… Wreszcie – Internet daje dostęp do informacji z niekończącej się liczby źródeł, zarówno oficjalnych (np. media czy firmowe strony www), jak i nie podlegających żadnej kontroli (np. blogosfera, Facebook, Twitter). Staliśmy się jednocześnie odbiorcami i twórcami, konsumentami i producentami treści, obrazu, dźwięku.



I jak tu poruszać się w tym gąszczu przeplatających się kanałów komunikowania medialnego? Miałam przywilej pracowania w dobrej stacji radiowej w ciekawych czasach. Poznałam również wysiłek prowadzenia agencji PR na niestabilnym rynku usług szeroko pojętego marketingu. Cały czas te obszary są mi bliskie, bo doradzam i szkolę w tym zakresie różne organizacje. Korzystając z mojego doświadczenia, spróbowałam przybliżyć i uporządkować metody korzystania z mediów w komunikacji i sposoby współpracy z ludźmi, którzy je tworzą.

Zapraszam do lektury:)
Trwa ładowanie komentarzy...